Monday, November 1

terima kasih

mohd sabri ishak and norihan kasim...insan yg sgt aku sayang and aku kasih..tnpa dieorg aku and adik bradik aku tak kn ade kat dunia ney..aku akui aku bukan la anak yang baek sgt..sket tu adela..hehe..tapi aku akn cuba sedaya upaya untuk mnjadi anak yg solehah and membahagiakn emak and abah aku...beberapa hari sebelum aku masuk kolej ada peristiwa yg jadi kat umah aku..masih aku ingat
hari tu hari jumaat..tp tarikh aku lupe..hehe..masa tu aku tengah sibuk packing baju and barang2..adik2 aku da wat something yg sgt2 bodoh and bangang...sampai mak aku menangis...ape yang wat aku sedih sgt mak aku cakap cam ney : tak pela korang da besar..da pandai hidup sdiri...mase aku tanggung mkn and minum pon bley wat camney..nti bile da kerja nti..aku ney letak kat umah org tua je..tak pe la..aku sikit pon tak na duet korang tue..nti pandai2 la korang hidup..korang rase la macam mane susahnye hidup..and yang paling aku tak bley terima bila mak aku cakap..derhaka korang sebab wat emak menangis...time tue aku rase cam na sujud je kat tapak kaki mak aku..minta maaf minta ampun...tapi aku tak mampu...aku tak tau kenapa..aku cuma mampu diam and tahan air mata dari jatuh..aku rase bersalah sangat..hari aku na bertolak ke kl untk daftar kat kolej..aku cakap aku tak na pegi...na duduk kat umah je..tapi mak aku cakap..mula2 memang la rase tak na pegi..tapi da lame nti ingat mak pon tak..aih..mak.kalo la mak tau ape yg ade dlm hati ira time tu..mesti mak tak cakap cam tu..erm...
abah..tak banyak cerita pasal abah..mungkin sbb jarang b'cakap..ape yang aku ingat mase aku sekolah rendah aku wat homework math ngan abah..tapi sbb bebal sgt, aku nyaris kena lempang ngan abah aku..haha..menangis-nangis aku malam tu..sampai bila bangun pagi mata aku bengkak cam alien..aih..lepas dari tue aku da tak buat homework ngan abah lagi..haha.sekarang aku sgt2 rindukan dieorang..and aku masih lagi mencari kekuatan utk cakap kat dieorang terima kasih sebab bersusah payah besarkan aku
and jaga aku..aku teringin jugak na cakap kat dieorg yang aku minta maaf sbb selalu susahkn dieorg and aku sayang dieorg sgt2...aku harap bila aku da ada kekuatan tue, aku masih belum terlambat...
TERIMA KASIH MAK AND ABAH...

No comments:

Post a Comment